torsdag, november 30, 2006

Synsvinkel

Av og til er det godt å bare dytte verden unna seg og synke inn i fantasi. Jeg er en nerd - i større eller mindre grad. Nå om dagen er det definitivt i større grad. Jeg leser mine kjære sci-fi bøker, spiller rollespill med gjengen, og tilbringer lange kvelder med World of Warcraft.

Ikke for det - å spille rollespill med gjengen er langt mer sosialt enn å feks se film med gjengen (man sier hallo, ser en film, og sier hadet før man drar hjem igjen...). Og på WoW snakker vi sammen alle som spiller sammen, ofte førti eller fler fra hele Europa. (Snakker ja - med microfon, ikke bare tasting.) En lang rekke av mine elskede sci-fi bøker er elskede nettopp fordi de hekter tak i trekk ved vårt eget samfunn og vår egen tid, og spinner videre på dem i fremmede settinger.

Så kanskje jeg ikke dytter verden så langt vekk alikevel?

Ingen kommentarer: