fredag, november 10, 2006

Fredagshodepine!

Hva skjer da? Dette er N'te fredagen på rad jeg har vondt i hodet. Det kommer rundt lunsjtider og blir bare verre og verre utover dagen. Noen ganger lar det seg stoppe med et par pinex/ibux, men litt for ofte blir det til full-scale migrene. Hvorfor akkurat på fredag? Hørte faktisk ei venninne snakke om å ha opplevd det samme, med en teori om at på fredag er det så lite igjen i uka at man begynner å slappe av, og dermed tyter det frem det stresset man har hatt, men kontrollert, i løpet av uka.

Men jeg er jo ikke stresset! Ikke mye iallefall. Mystifistisk, og veldig irriterende. Jeg nekter å dra hjem tidlig hver eneste fredag pga hodepine, da får jeg heller bite tenna sammen på jobb og legge meg på mørkt og kjølig soverom så fort jeg kommer hjem. Stort sett er jeg oppegående igjen til Nytt på Nytt.

3 kommentarer:

AM sa...

Jeg har heldigvis ikke fredagshodepinen, den kommer på mandag eller tirsdag hos meg. HVER uke! Starter utpå dagen på jobb, eller kommer f.eks. sigende på etter jobb og trening.. da er det eneste som hjelper å sove. Lurer på om det er migrene light eller noe, for ibux hjelper ihvertfall ikke.

Stjernesøkeren sa...

Når det skjer jevnlig og på faste tidspunkter ... så må det da ligge noe psykologisk bak? Det må være ett eller annet som trigger det?

Jeg har migrene, og vet at jeg får det om jeg sover for lite over mer enn et par netter eller drikker for lite (særlig etter trening). Men fredagshodepinen ser ut til å være helt uavhengig. Det er ikke alltid den blir til migrene heller, men den starter på samme måten, med spenning i nakken og stikking i hodet pluss flimring for øynene...

AM sa...

Jeg aner ikke hva det kan være.. skulle gjerne visst det, slik at jeg ble kvitt skiten. MEN.. det kan faktisk være p-piller f.eks. For i en periode mellom kjærester da jeg sluttet, forsvant hodepinen....... hmm...