mandag, september 24, 2007

His Dark Materials: The Golden Compass - Sizzle Reel

Jeg gleder meg sånn til denne, at jeg ikke riktig vet hvordan jeg skal holde ut. Bøkene er så ufattelig godt skrevet, og - vil jeg påstå - viktige, at det blir utrolig spennende å se filmen.

Det som bekymrer meg er at filmen lages av amerikanere, noe som trolig betyr at de avstumper Pullman's (forfatteren av bøkene) geniale tanker rundt kristendommen.

Jeg anbefaler alle å lese bøkene, det er en trilogi, og ja, det er fantasy, men jeg tror alle kan ha glede av å lese dem. De er unike, følger ikke trad. fantasy i det hele tatt, og har så mange viktige tanker rundt sjel, vennskap, grådighet, energiforbruk, religion og så mye annet...

3 kommentarer:

AM sa...

Selvfølgelig kan du få vite hvordan du får opp kommentarer! Men det er en ganske lang kodesnutt, så jeg må sende den til deg på mail.. men da trenger jeg en mailadresse...

Stjernesøkeren sa...

skal vi se - kan vel ta den på:

ting krøllalfa smutthull.net :)

Anonym sa...

So many books, so little time.