mandag, desember 03, 2007

Nightwish


På lørdag var vi på Nightwishkonsert på Sentrum Scene. Det var utrolig morsomt! Vi går ikke så veldig ofte på konsert, og jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke er spesielt musikkinteressert - jeg vet hva jeg liker, men kan ikke nødvendigvis alle navn og titler. Nightwish er av de som har vært på lyttelista i flere år, og det var skikkelig morsomt å høre dem live! Med fare for å røpe hvor lite konsertmenneske jeg er, så har jeg ikke vært på en konsert med så mye pyro før heller :) Stor stas.

Jeg fikk aldri somla meg til å høre på noen låter med den nye vokalisten før vi dro på konserten, så jeg var en anelse skeptisk. Det gikk heldigvis fort over - de har ikke mistet noe av særpreget sitt, stemmen til Anett(e?) passet glimrende og enkelte av låtene var faktisk bedre uten den ekstreme operastemmen.

En annen positiv overraskelse var oppvarmingsbandet - Indica. Både Øystein og jeg falt for de søte gothdoll-damene og den herlige musikken!

Før konserten gikk vi ut og spiste - 18 stk i alt. Oppsummert ble lørdagen en helt fantastisk helaften :)

1 kommentar:

Snåta sa...

Jeg var tilfeldigvis innom Free Record Shop på Egertorget på søndag og der satt jammen hele Nightwish og signerte plater uten at jeg ante noen ting!

Hvordan går det med deg? Det blir ikke noe mer Web 2.0-skolen på meg nå siden jeg går ut i permisjon i slutten av januar, så du får 2.0 så godt du kan uten meg:-)