torsdag, august 16, 2007

Leseliste

Hm. Så lenge siden jeg postet leste bøker at jeg nesten ikke husker hva jeg har lest... Hm.

Seffle har jeg lest den siste Harry Potter-boka. Den var bedre enn den forrige, og jeg elsket slutten! Det er så mange som mener noe om den at jeg tror jeg lar vær å skrive noe mer :)

Witches of Elieanan / Kate Forsyth (6 bøker) Fine, fine, fine serien! Kan anbefales for alle som liker keltiskinspirerte bøker. Den tar plass på en annen verden, fylt av fairy-vesener, som menneskene kom til gjennom en stor akt av magi for hundrevis av år siden. Menneskene og feene har hatt problemer med å tilpasse seg hverandre - og menneskene har også stridigheter seg i mellom. Bøkene følger hovedsaklig tvillingene Isabeau og Iseult, og deres anstrengelser for å få fred mellom alle de forskjellige rasene på Eielanan.

De to første bøkene av Stephen Kings Black Tower serie. Ikke egentlig noe som fenget meg...

Jeg mener det var en bok til, men da må jeg hjem og sjekke hylla :) Har begynt å plukke fra hylla hjemme igjen, i mangel av penger til nyanskaffelser.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fikk lyst til å lese Witches of Elieanan-serien... Meeeen, må pent lese sakprosa. Gah!