torsdag, mars 08, 2007

Den lille jenta som KAN


Ja: jeg er bare 25, ja: jeg er blond, og ja: enkelte synes jeg er søt. Desverre er det ganske mange som forbinder liten-og-søt med udugelig. Jeg vet hva jeg driver med (vel, stort sett da) både når det gjelder bibliotek, og når det gjelder IT.

Jeg forstår vel til en viss grad de som tar meg for å være student som fungerer som ekstrahjelp i biblioteket, jeg er tross alt 20 år yngre enn resten av bibliotekarene - og 10 år yngre enn gjennomsnittsstudenten på HiAk, så jeg gjør ikke noe stort nummer ut av det. Jeg irriterer meg i stillhet over folk som ikke gir meg en sjanse, som flakker med blikket når de ser at det bare er jeg som sitter i skranken, og som tydelig er misfornøyde med mine svar - fordi det er JEG som gir dem. Jeg gjør det jeg kan - som den flinke piken jeg er i et serviceorientert yrke, og så får de heller være misfornøyde hvis de ønsker det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bare vent til den dagen du oppdager at de faktisk IKKE tror du er altfor ung og ikke kan det du skal - da opplever du nemlig å ikke være ung og lovende lenger ;-) E'kke bare moro det heller skal jeg si deg :-)

Stjernesøkeren sa...

Hehehe - jeg leste den posten om ung og lovende vs ikke ung og levende du hadde Olava. Om det er noen som er ung og lovende av oss så er det da sannelig deg :) Kan jeg få lov til å ha deg som forbilde?